2 mars 2009

Pilotprojektskolan TC - Tankar kring källkritik?

Förutom Pilbäck, som jag nämnde i mitt förra inlägg, så ska vi (=AV-Media) även jobba med TC (Teleborg Centrum) en 7-9 skola. De ska jobba på ett lite annorlunda sätt än Pilbäck. På TC är det arbetslag E som ska "fortbilda" sig inom IT. En självklar del blev ju PIM-materialet. Jag var på TC idag och presenterade PIM-tanken. Vid genomgången uppstod en diskussion om källkritik. En lärare berättade att det finns mycket att jobba på inom källkritik. Idag skriver eleverna "Källa: Internet" men en del var lite mer noga, de skrev "Källa: Google".

Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Tje Prissan!

    Som du vet är jag lite av en beundrare av dig.
    Äntligen lite tid att kolla din blogg.
    Igår fick min åtta i läxa att kolla din blogg, välja något som de anser intressant
    och öva så mycket att de kan visa det inför klassen. Målet är att de skall använda interaktivitet.
    Om du har tid vore det kanon om du kunde utveckla din länk-informations........ och göra en struktur typ Wickis av den.

    Kram
    Jan-Eije

    SvaraRadera