12 apr. 2011

Appar, ipad och Apps in education!


Några av er som följt bloggen vet om att jag är löjligt förtjust i teknikprylar. I höstas gjorde jag ett inlägg om min HTC Desire och vad jag använde telefonen till. Min förtjusning har nu spridit sig till min iPad, inte lika smidig som en telefon, men mer användbar. Väldigt lättnavigerad, som vanligt har min 3,5-åring fått testa och det är inga som helst problem. Precis som med telefonen så laddar man ner "appar" till iPad:en (även kallad Paddan) - men vilka appar är bäst? Vad kan eleverna använda? Vad kan lärarna använda? I dag finns det över 350 000 appar till "i"-serien (iPhone, iPod och iPad - det är lite olika om alla går att använda på alla plattformar)
Mats Larsnäs tipsade om denna sida Apps in education - här kan man få lite mer förklaring till varje app!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar