23 aug. 2010

Reflektioner 100 mil senare

Veckan som gått har jag varit ute på resande fot. Ber om ursäkt om jag varit svår att få tag på, jag har svarat på nästan alla mail, det har varit värre med telefonsamtalen.

I måndags styrde jag bilen mot Märsta och Sätunaskolan. En nybyggd skola med fantastiska lokaler och utrustning. Vi klämde in oss 30 personer i ett klassrum med var sin dator och jobbade hårt med Lynx 4 och Cleverboard. Tyvärr var det lite strul med datorerna, men jag tror det löser sig efter en ominstallation. Efter en trevlig eftermiddag åkte jag vidare mot Västervik. I Västervik blev det tre heldagar med Cleverboard och Lynx och lite Wordwall. Behöver jag säga att jag drömde om Lynx på nätterna?!

Som vanligt var det otroligt kul att få träffa massor av pedagoger och lyssna på deras tankar och funderingar kring teknik. Det som är svårast att förmedla är att det krävs tid för att lära sig funktioner och hur man hanterar tekniken. Hoppas att skolorna jag träffat väljer att lägga några extra timmar på att "träna" med den interaktiva tavlan.

När jag var iväg så visade jag givetvis min blogg och länksamlingen som jag har. Här är de länkar som jag visade mest!

Sen måste jag självklart tacka alla härliga pedagoger jag träffat under veckan!

1 kommentar:

  1. Tack till dig Anna!
    Alltid lika inspirerande! Visst krävs det övning och tid för att lära sig, men vilka möjligheter.
    Hälsn// Helen i Västervik

    SvaraRadera