26 maj 2010

Uppdaterat wikin!

Till höger i menyn här på bloggen hittar ni ett område som heter "Utbildning" i den sektionen finns en länk som heter "Prissans wikispace". Där har jag en länksamling över länkar som passar interaktiva tavlor.

Just precis nu har jag uppdaterat med lite nya länkar:
Minstingarna: Det finns nu en helt ny kategori på wikin som heter "För de absolut minsta" där jag har lagt upp länkar som passar 2-åringar, de barn som fortfarande håller på att upptäcka dator och interaktiva tavlor.

Ljud: För förskolan har jag lagt upp en kategori över "Ljud" - länkarna är i första hand hämtade från http://www.sr.se/

Geografi 4-6: Vill pusha för "Sverigeguiden"(Under kategori Geografi 4-6) - många gånger har jag fått frågor om kartbilder och karta över landskapen. Här är en enkel sida, välj "Landskapskartor" och få fram just kartor över landskap. Använd fjärrkontrollen i Lynx för att frysa bilden och gör anteckningar, ritningar direkt på kartan. Smidigt!

Engelska för 4-6: Hittade några mysiga sidor på en sajt som heter "Help kidz learn". En sida med övningar med talsynteser och ljud. Gör övningen som går ut på att veta vad man kan shoppa i en "Sweetshop" eller "Clothing store".


Tror det slank in någon länk på engelska F-3 också. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar