22 mars 2010

Multix - multiplikationsspel online!


Idag har jag varit på Bergunda skolan (F - 6). Det är alltid trevligt på Bergunda! Jag har varit på Bergunda många gångar i många olika ärenden när det gäller it. Det kan vara interaktiva skrivtavlan, photostory, Lynx eller som idag, skolwebben (episerver). Idag hoppas jag att jag kunde ge dem lite inspiration i hur man kan använda episerver, de gav nämligen mig ett jättebra och inspirerande länktips! Multix från Mattesmedjan - HELT PERFEKT PÅ DEN INTERAKTIVA TAVLAN!

Multix är multiplikationsspel i flera olika nivåer från enklaste Björnen till Guldsjöstjärnan. Det börjar enkelt med att få ihop multiplikationstabellen, det roliga är att det är inte bara talen som stämmer överens utan även symbolerna. Ju fler nivåer man klarar desto klurigare blir det. På nivån Guldsjöstjärnan (klurigaste) får även vi vuxna tänka till!

Tack Carina, Monica, Helené och Kajsa (och Linda -även om du gick tidigare)!
Självklart kommer Multix att hittas på http://prissan.wikispaces.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar