19 okt. 2009

Blogg-torka!

Det har varit lite blogg-torka, vilket egentligen är ett gott tecken eftersom det betyder att jag är mycket ute på skolor/förskolor och håller kurser och utbildningar.
Vill dela med mig av ett klipp som jag fångade på en förskola för någon vecka sedan.

Medan jag väntade på att starta kursen med pedagogerna, lämnade jag över den interaktiva tavlan (cleverboarden) till några barn i närheten. Trots att tavlan satt för högt (går att åtgärda med stolar/pallar etc), att sidan jag visade var på engelska (spelar ändå ingen roll, eftersom barnen inte kan läsa) så fattade de vad de skulle göra med bara små korta instruktioner.

Väldigt kul att se hur barnen tog sig an ny teknik, utan att egentligen fundera. Se själva :)


(Sidan de jobbar med heter Poisson Rouge)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar