7 okt. 2010

Var med och påverka NU! Fina priser utlovas!

Var med och påverka!


Måndag 18 oktober är jag inbjuden till IST för att berätta om vilka verktyg på Internet som lärare/pedagoger idag använder. IST är nyfikna på vad dagens lärare vilka digitala resurser och program dagens lärare vill ha. De vill också veta vilka behoven är bland pedagogerna. En annan fråga de har är om digitala läromedel som är centralt upphandlade används, eller om lärare hittar sina egna "vägar" till andra resurser som passar dem bättre.

Jag behöver er hjälp! Ta chansen att påverka hur bland annat IST kan utforma sina program och resurser.

Bästa svaret belönas med fint pris från AV-Media ! (Ange er e-post när ni lagt en kommentar så har ni chans att vinna)



Jag skulle bli jätteglad om ni gav några kommentarer till
Vilka resurser som ni använder.
Varför de är bra och vad man skulle kunna önska av företagen/tillverkarna/upphovsmännen av de olika resurserna.

3 kommentarer:

  1. Hej Anna

    Jag säger nog bloggen, som har blivit väldigt positivt mottaget av mina/våra föräldrar.....Sen är det den Interaktiva tavlan som också blivit ett lyft,men jag har inte använt den lika mycket som bloggen. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag undrar lite om ditt arbete! Vad gör du? Och hur fick du jobbet? Har du gått utbildningar eller så inom it? Är lite sugen på att göra något liknande!
    Mvh
    Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Jag jobbar som it-pedagog och det innebär att jag utbildar pedagoger inom it och användning av dator i undervisningen (exempelvis PIM, bloggar, interaktiv skrivtavla, hemsidor, och program som vi har kommun/länslicenser på). Jag är lärare i botten, har alltid haft en stort intresse av datorer och teknik, är i stort sett självlärd. Har gått kurser på AV-Media och det var så som jag "halkade" in här och fick ett grav.vik, som sen blev en fastanställning.

    SvaraRadera