26 aug. 2009

My fifteen minutes of fame? ;-)

Igår var en redaktör för Växjö kommuns personaltidning, Ventilen, här för att göra ett reportage om sociala medier. Reportern, Kristina, undrade lite vad som hade hänt sen bildbandets tid. Hur man kunde använda facebook, youtube, twitter med mera i skolan.
Jag gav Kristina mängder av exempel på hur man kunde använda egna kanaler på youtube. Wikis, bloggar, twitter, photostory. Hann även flika in lite om web 2.0 -möjligheten att påverka!

Tack alla ni pedagoger där ute som jobbar hårt med våra olika sociala medier!!

Jag visade ett par inspirerande wikis; villamimmi, c82prao. Dessa wikis innhåller youtubeklipp, vokis, photostorys, foton etc. En helt underbar blandning av många olika medier, allt öppet och tillgängligt för alla.

Det var inte utan stolthet som jag även visade bloggar från vår avmkr.blogg - kändes verkligen kul att kunna visa upp flera förskolebloggar,

Tyvärr hade jag inga "egna" twitter-exempel; dock den här filmen som jag hittat hos Pellepedagog



Ska bli spännande att läsa resultatet!! :)

1 kommentar:

  1. Spännande! Blir det i papperstidningen eller finns den på nätet?

    Jag skall testa backchannel snart. Skall meddela hur det gick :)

    SvaraRadera