Skolan hade satsat mycket på teknik. De hade ett antal vagnar med datorer, dock inte en dator till varje elev. De ansåg att alla elever inte behövde jobba samtidigt med datorerna, utan istället när det behövdes. De hade även en studio där man kunde spela in film och radioprogram för redigering.
Det som slog mig mest var att trots att de hade så otroligt bra teknik (datorer, iPhones, iPads och iPods) så var klassrummen fulla av material (printouts- med glada påminnelser, regler, ordförståels osv). Det kändes inte stelt och kalt att komma in i klassrummen.
I varje klassrum och på förskolan fanns givetvis en interaktiv skrivtavla.
Det var väldigt skönt att vara på en skola med bra teknik/ny teknik men som inte hängde upp all undervisning på detta. Läraren hade läsövningar med eleverna, eleverna skrev för hand i skrivböcker samtidigt som de gjorde översättningsövningar på en iPod. Det var ingen klass (som vi såg) som använde datorn som skrivmaskin.
Har gjort ett kort bildspel från skolbesöket.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar