3 apr. 2009

Lite tid att uppdatera bloggen...

Fullt ös på Av-Media just nu. Eftersom bloggandet gått lite trögt denna veckan tänkte jag göra en snabb sammanfattning. Veckan har bestått av att hålla utbildningar på interaktiva skrivtavlor, google docs, photostory, lägga upp film på Youtube och skapa spel på purposegames, men vi har även haft många funderingar kring varför det är svårt att få igång användandet av interaktiva tavlor på skolorna. Har ni några idéer om varför? Tiden säger många, prioriteringar säger en del. Vi it-pedagoger på Av-Media försöker slå våra kloka huvuden ihop för att komma på en del av lösningen....men ge oss gärna tips! :)

Några av veckans ups:
  • Pedagogerna från Biskopshagen som gjorde en "lektion" med inspiration från barnboken "Knacka på" -helt ljuvlig.
  • Utbildningen på Östregård - trots kommunikationsmiss om tiden, så hann vi med massor
  • Fick tillbaka min planeringsbok - som jag slarvigt glömt på Pilbäckskolan.
  • Bästa filmtipset från SLI (Strömmande media) - Vem bryr sig?

Några av veckans downs:

  • E-posten har krånglat (eller krabbat som det heter på småländska) så jag har inte fått ut mina utskick.
  • Arbetsmobilen stänger av sig titt som tätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar